A Deadside egy kemény többjátékos lövöldözős játék, nagy nyitott világgal és széles játéklehetőségekkel. A Deadside valósághű játékkörnyezetbe visz, tele reménytelenséggel és kétségbeeséssel. Megpróbálja egyensúlyt tartani a lövöldözős dinamika és a „túlélő” játékmenet keménysége között. A játék világa nem utal olyan fantasztikus elemek létezésére, mint a zombik vagy anomáliák, amelyek a játékos figyelmét az élet valósághű aspektusaira összpontosítják a halott civilizáció romjain.
HOLT VILÁG
A Deadside világa hatalmas nyílt terek, tele bokros erdőkkel és elhagyatott településekkel. A játékosok területe körülbelül 225 négyzetkilométer lesz, amelyet utak és folyók hálózata vesz körül (korai hozzáféréskor a játékvilág területe 25 négyzetkilométerre korlátozódik).
A játékvilágot a játékosokon kívül különféle ellenséges és barátságos NPC-k is lakják. Az erdőn áthaladva egy kannibálbandával találkozhatsz, akik éppen ebédelni készülnek. Vagy egy vándorcsoport, akik ellenséges környezetben próbálnak túlélni. Ezeknek a találkozóknak az eredménye teljes mértékben függ a döntéseidtől és attól, hogy mennyire tudod életre kelteni ezeket a döntéseket. Vagy a halál.

KÜLDETÉSEK
Ez egy nagy világ, és annak érdekében, hogy elkerüljék az eltévedést és elfoglalják magukat, a játékosok a térkép segítségével megtekinthetik, hol támadnak fegyveres banditák, a biztonsági erők által megtisztított területek hűségesek maradnak a volt kormányhoz, vagy a betelepülő kannibálok. elhagyott falvak. Tömegharcban bárki részt vehet. Ez nem egy korlátozott létszámú esemény lesz, bárki, aki akar, bemehet a küldetésszektorba és befolyásolhatja a csata kimenetelét. Az NPC és a játékosok részvételével zajló csaták órákig folytatódhatnak, de a jutalmat az kapja, aki a küldetés befejezése után megszerezheti a nyereményt.

FEGYVEREK
Harcrendszerünk fő jellemzői a valósághű ballisztika és a kemény fegyversebzés.
Az érdekeik védelmében vagy a többi játékos felbosszantására körülbelül 19 féle lőfegyver és kiegészítő felszerelés (irányzékok, zseblámpák stb.) lesz elérhető (a korai hozzáférés időpontjában).

KERESKEDELEM és „BIZTONSÁGOS ZÓNÁK”
A végtelen, hatalmas pusztaságok között a vándor találhat olyan helyeket, ahol golyókat, élelmet vásárolhat, és beszélgethet az elátkozott áldozatokkal az életről, az univerzumról és mindenről. Esetleg cserélj egy-két történetet a kannibálok vadászatáról. Ezenkívül a zöld zónákban privát szekrények is vannak a játékosok számára, ahol korlátozott számú dolgot tarthatnak, amit túlélésre használnak. A zöld zónák a játékosok és a barátságos NPC-kereskedők közötti kereskedelem és kommunikáció helyszínei lesznek.

ALAPÉPÍTÉS
Az egyszerű, de hatékony kézműves rendszer lehetővé teszi a játékosoknak, hogy bázisokat építsenek és menedékként használhassák, valamint tárolják a nehezen megszerzett fegyvereket és felszereléseket. Az Early Access szakaszban a bázisok sebezhetetlenek lesznek, de később egy raiding rendszer bevezetését tervezzük.
A játékosok emellett kis rejtekeket is készíthetnek, és szinte bárhol elrejthetik azokat, hogy néhány praktikus dolgot készenlétben tarthassanak.